פורום סיוע משפטי

  • שלום רוני, אני מלווה אישה בת 35 עם מוגבלות שכלית שנמצאת במסגרת של מועדון פנאי אותו אני מרכזת. האישה מתגוררת בבית הוריה. מהקשר איתה ומביקורי בית שערכתי עלתה תמונה של התעללות נפשית, הזנחה, בידוד (אינם מאשרים להוציאה למסגרת עבודה ומונעים ממנה להגיע למסגרת שלנו ואף לצאת מביתה).

    לפני כשבוע, האישה התלוננה על אונס בידי קטין קרוב משפחה. התבצעה חקיר…[המשך קריאה]

  • שלום רוני,
    אני בן 24, סטונט בחו"ל,
    לפני כמעט 10 שנים בגיל 15 שכבתי עם חברה שלי שהייתה בת 12, אירוע חד פעמי, כמובן שהכל היה בהסכמה מלאה. לאחר מכן במשך תקופה היא ניסתה להאשים אותי באונס, כולל תאור סיטואציות שלא קרו מעולם, אך התלונה לא הוגשה למשטרה, אלא למיטב ידיעתי לעובד סוציאלי (גם האם לא רצתה להגיש תלונה).
    כיום בתוך תהליך השיקום העצ…[המשך קריאה]

    • שלום פונה יקר,
      ראשית, חשוב לדעת אם הייתה מתחת לגיל 12 או שכבר מלאו לה 12. קיום יחסי מין בהסכמה או שלא בהסכמה עם קטין מתחת לגיל 12-זו עבירה פלילית. ואולם, הפרש הגילים בינכם אינו עולה על 3 שנים ולכן מירב הסיכויים שלא יוגש נגדך כתב אישום. מאחר שגם אתה היית קטין, מתחת לגיל 16, הפרקליטות תאלץ לפנות ליועץ המשפטי לממשלה לקבל מראש רשות להתחיל לטפל בתלונה…[המשך קריאה]

      • תודה על התשובה המהירה!
        גילה אכן היה ממעל 12 ושלי מתחת ל16, מעבר לכך, בוודאות היה הדבר אקט משותף, יתרה מכך הדבר נעשה בעיקר ביוזמתה, כך שמהבחינה הזאת נפשי שקטה, לא היה שם מעשה כפוי על ידי בכל צורה. האקט המיני היה חד פעמי, אך הייתה שם מערכת יחסים נעורית ממושכת יותר שאף הייתה "ידועה בציבור"..

  • שלום לך , רוני היקרה .
    אני גבר בגיל ה28 ויש לי שאלה שמטרידה אותי הרבה מאוד זמן ולא נותנת לי להמשיך עם חיי ואפילו מציבה אותי בפני סכנה וגם את משפחתי וחבריי .
    שהייתי צעיר התחלתי ללכת לגן ובגן חובה הייתה לי היתנסות מינית במשחק חד פעמי, אחרי ההיתנסות בגן הילדים היה קצת מפוחד ובזה נגמר לא היו נגיעות ולא אלימות אבל רק משחק של להראות ולא יותר.
    כשהג…[המשך קריאה]

    • שלום רב פונה יקר, כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין קובעים כי מרגע שאתה כבר מיוצג בידי עורך דין אחר כפי שתיארת בפנייתך, חלה עלי חובת חברות כלפיו, כקולגה למקצוע ואינני מוסמכת ליעץ לך עצות שיתכן ועומדות בסתירה לעצותיו. אני בטוחה שעורך דין יטפל נכון ובהגינות בפנייתך ועשית מעשה ממש חשוב שבכלל פנית אליו לייצוג. זה לא מובן מאליו. תמשיך כך, זה הכיוון -לא לוותר!!.

      • שלום לך, קראתי את התגובה אבל הפניה לעורך דין היא לגבי רשלנות רפואית בגיל יותר מאוחר.
        השאלה שלי אליך היא לגבי אותו מקרה בגיל הצעיר שהייתי בן 6 וההטרדה שחוויתי מאותו ילד שאיים עלי והישתמש באלימות, זה לא קשור לתלונה לערוך דין לגבי מקרה אחר שסבלתי ממנו שהייתי יותר מבוגר .
        אשמח אם תוכלי לענות לי אם ההטרדה והאלימות שהופנתה אלי וסובבי באותו יום וגם נמשכה…[המשך קריאה]

        • ילד שמטריד ילד אחר ואין בינהם הבדל גילאים של שלוש שנים , אין מה לעשות במקרים כאלה, הפרקליטות לא מעמידה לדין במקרים כאלה. אתה בן 28 לפי מה שכתבת, ולכן יתכן כי תיקון 4 לחוק ההתיישנות מאפשר לך לנסות הליך אזרחי ,לצורך כך יש לבחון פרטים רבים נוספים ואני ממליצה שתפנה לעורך דין המתמחה בנזיקין. אני אישית לא אוכל לעזור לך, מאחר שאני עומסה מאד.

          • כפי בציינתי לא דיברתי עברית והייתי עולה חדש ולא יכולתי לקבל עזרה מיידית, גם עברתי ברית שנתיים קודם, הילד שפגע בי היה יויתר גדול ממני ב3 שנים לפחות.
            והיתעללות במשפחה שלי נמשכה תקופה ארוכה וגם היתפתח לנזק וחרם פסיכולוגי בשביל לבודד אותי ולגרום לי להיכשל בחיי .

            תמיד הייתי בן אדם טוב שמנסה לעזור למבוגרים לצעירים, בגלל ההיתעללות ואותו פרק זמן…[המשך קריאה]

    • שמחתי לראות כניסות רבות לפורום-אנא אל תתביישו, כתבו בעילום שם ואשמח לענות בתחום המשפטי.חיבוק חם לכל המהססות.

    • פונה יקר, הסיפור שלך נוגע ללב. אך מורכב ורב פרטים, אתה מוזמן ליצור קשר טלפוני איתי ונקבע פגישה בה אוכל להבין יותר לעומק את המצב המתואר והשלכותיו המשפטיות. 03-5280926 בין 9:00 ל16:00 ימים ראשון עד חמישי.

  • רות היקרה רוב שלומות, זה בהחלט לא בסדר שלא ידעו אותך מיידית במה שקרה. את האפוטרופוס החוקי של הילדה ויש לך זכות לקבל מידע אודות כל דבר שקורה לה במסגרת מפוקחת על פי הדין.
    העובדה שהסתירו ממך את מה שאירע במשך זמן ארוך כל כך (שבוע וחצי??!!) זו פשוט שערורייה מנהלית, לא פחות מכך.
    מניסיוני במקרים כאלה, יש ניסיון לטשטש ולכסות על הראיות ולשבש את ההליך כ…[המשך קריאה]

  • שלום…אני אמא של ילדה שנתקפה מינית בגן ע"י ילד אחר…המקרה התגלה לפני שבוע ויום. לדברי הגננת והיועצת חינוך של הגן "כל הגורמים מעורבים"..האם זה בסדר שלא זומנו אותנו לוועדה רב מקצועית ? האם זה בסדר שאני לא יודעת האם ילדים אחרים בטיפול ( יש חשש שעוד ילדים נפגעו ?)

    • הי רות,

      הפורום עדיין חדש מהניילונים, לוקח קצת זמן להתארגן, תקבלי את תגובתה של רוני בהקדם.

    • שלום רב, יש לך זכות מלאה לקבל עידכון מהגורמים המטפלים-מה קרה ומה נאמר ולבקש פגישה מסודרת ולהתנהל משם לאור התוצאות. מציעה לארגן קבוצת הורים מודאגים ולפנות יחד איתם לשר החינוך.אם זה גן בחסות התמ"ת משרד הכלכלה, אז לשר הכלכלה.